суботу, 19 березня 2016 р.

Спецкурс Тема: Світ емоцій.

Тема: Світ емоцій.
Мета:
розвивати уміння розпізнавати емоційний стан інших людей, адекватно передавати свій стан, формувати навички невербального спілкування, саморегуляції.

Практична робота.


Вправа «Азбука настрою»
Мета: навчити розпізнавати негативні та позитивні сторони емоцій.
Хід вправи
     Учасники розбиваються на дві групи за принципом «радість – нещастя». Усі сідають зручно відповідно за поділом. Група «радість» знаходить позитивні сторони емоцій, а група «нещастя» - негативні. Під час обговорення слід підкреслити значущість усіх емоцій.


Вправа «Емоції»
Мета: навчити змінювати негативні емоції позитивними.
Хід вправи
     Ведучий формує дві групи за принципом «веселий – сумний». Усі сідають зручно відповідно за поділом. Група «сумних» отримує завдання невербально показати вигляд сумної людини. Група «веселих» повинна знайти різні способи для того, щоб змінити стан сумного учасника. Викликати в нього усмішку, активізувати його, не вдаючись до фізичного контакту. Потім групи міняються ролями. Після вправи проходить обговорення.


Вправа «Море хвилюється…»
Мета: формування навичок саморегуляції, навчити розрізняти й читати емоційний стан інших людей, адекватно передавати свій стан.
Хід вправи
     Група обирає ведучого, який повертається спиною до інших і вимовляє слова: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три…» На рахунок «три» учасники гри повинні завмерти в незвичайній позі. Ведучий підходить до кожного учасника гри, «включає» його і намагається відгадати, кого й у якому емоційному стані він зобразив. Потім кожен гравець сам пояснює, що він хотів зобразити. Після цього група обов’язково аналізує виразні невербальні засоби передачі образу (міміка, погляд, жести, положення тулуба, стиснуті кулаки), оцінює, наскільки вдалим був цей вибір. Після вправи проходить обговорення: «Чи легко передавати потрібні емоції?», «Що відчував кожний під час виконання вправи?».


Вправа «Яким мені бути?»
Мета: налаштувати на позитивне спілкування
Хід вправи
     Учасники гри розбиваються на групи. Партнери розмовляють між собою, причому один звертається до другого на прізвисько, наприклад, «Грубий», якого інший не приймає. Інший учасник має поступово реагувати на таке звернення. Потім партнери міняються ролями. Після цього йде обговорення:
-         Як кожен почувався після такого звернення?
-         Якого співрозмовника ви хотіли мати?


Вправа «Щоденник настроїв»
Мета: навчити розуміти свій настрій і настрій співрозмовника
Хід вправи
     Учасники гри на чистому аркуші паперу малюють картинки, які відтворюють його настрій за день, тиждень. Після цього йде обговорення:
-         Чи завжди настрій в нас хороший, поганий?
-         Від чого залежить наш настрій?

-         Як впливає настрій на спілкування?

Немає коментарів:

Дописати коментар