Літературна
вікторина для учнів 1-4-х класів
«Хто прислав телеграму?»
Коли я збирався
до вас, листоноша приніс мені 5 телеграм. Дуже прошу вас допомогти їх
прочитати.
- У друга зникли окуляри, жебракувати
стало важко, допоможіть. (Лисиця Аліса)
- Купила самовар, прошу до чаю.(Муха
Цокотуха)
- Зобов’язуюся надалі мити посуд.
(Федора)
- У гості не прийду, мотор барахлить.
(Карлсон)
- Хвіст знайшли, плакати перестав.
(Ослик Іа)
«Вгадай казку»
У багатьох казках
герої загадують один одному загадки, і часто від відгадки залежали їхня доля та
життя. Уміння відгадувати загадки вважалося ознакою мудрості.
1. У якій казці
розповідається про те, як колись вільну країну забрав у рабство злий таракан і
врешті-решт один сміливець із пернатих її звільнив? (Тараканище)
2. У якій казці
розповідається про дружній колектив, який зумів виконати важку роботу зі
збирання овочів? (Ріпка)
3. Веселий та
спритний герой цього твору так звик перемагати, що втратив пильність і потрапив
в біду на великій дорозі? (Колобок)
4. У якій казці
йде мова про масштабні наслідки порушення техніки безпеки під час користування
застарілим обладнанням? (Спляча красуня)
5. У якій казці
йде мова про вдалий метод тестування з метою вияву належності до королівської
сім’ї (Принцеса на горошині)
«Літературний аукціон»
- Що за штука: і день і ніч стука.
(Годинник)
- Що за гість, що сам себе їсть?
(Свічка)
- У воді росте та води боїться. (Сіль)
- Із зубами, а не кусається.
(Гребінець)
- Людей годую, сама голодна,
Часом гаряча, часом холодна. (Ложка)
- Два кільця, два кінця, а посередині
цвях. (Ножиці)
- Хто сам голий, а других одягає.
(Голка)
- Хто в руки не візьме – по голові б’є. (Цвях)
- Грамоти не знаю, а весь вік пишу.
(Олівець)
- В одній бочечці два півня та й не
сколочуються. (Яйце)
- Хоч у школі я не вчився, а годинник
знаю. (Півень)
- Хвостиком рудим змахнула і курей
сполохнула. (Лисиця)
- Буваю в лінію, буваю в клітинку,
можна в мені писати, можна малювати. (Зошит)
- І з ніздрями я, і м’який я, і ламаюся – а всіх миліший.
(Хліб)
Літературна
вікторина для учнів 5-х класів.
«Інтелектуал»
Чий це портрет?
- «Очі її сяяли, як зірки, але в них не
було ні тепла, ні миру» (Снігова Королева)
- «…блідий, нерухомий, наче неживий».
(Кай)
- «Маленький дідок із довгим носом
сидить біля каміна й розказує про свої пригоди» (Барон Мюнхаузен)
- «У середині квітки сиділа крихітна
дівчина, така гарна, така ніжна» (Дюймовочка)
- «Вона була ніжна й прозора, з очима
синіми, як глибоке море» (Русалонька)
«Слідопит»
Назвіть, кому з
героїв належать ці предмети:
- Кришталевий черевичок. (Попелюшка з
казки Ш.Перро «Попелюшка)
- Починок. (Пасербиці з казки «Пані
Метелиця»)
- Муфта і рукавички. (Герді з казки
«Снігова Королева»)
- Троянда. (Герді з казки «Снігова
Королева»)
- Обручка. (Пасербиці з казки
«Дванадцять місяців»)
«Літературний диктант»
Сьогодні Колобок,
який гостює у нас, розкаже вам казку про свої пригоди, які сталися з ним під
час однієї подорожі. Але це не просто казка, а казка-загадка. Ви повинні будете
написати 12 відгадок. Скільки правильних відгадок – стільки і балів.
Жили собі дід та баба. Бабуся одного разу
назгрібала борошна, знайшла «в одній бочечці два півня тай не сколочуються»
(яйця), замісила ними борошно і спекла мене. Потім положила на вікні, щоб
простиг. А я з вікна – на призьбу, а з призьби – та на землю. По двору бігав
той, хто «гавкає, кусає, а в дім не пускає» (собака).
І раптом я побачив ту, що «хвостиком рудим
змахнула і курей сполохнула» (лисиця). Вона вхопила того, що «у школі не вчився, а годинник знає»
(півень), вкинула в того, що «без рук, без ніг, а на горище збіг» (мішок).
Я кинувся за ними рятувати дідове та
бабине майно та й побіг тією, що «лежить простяглася, а як устане, той до неба
дістане» (дорога).
Аж раптом із кущів вискочив прудконогий
звірок – «довгі вуха, куций хвіст, невеликий сам на зріст» (заєць). Потім я
побачив, як «чапа й тихо пхинька із голок скринька, обтикана грибочками і
жовтими листочками» (їжак).
Ніде я лисиці не міг знайти.
Тоді побіг на луг і побачив ту, що
«голодна – мукає. сита – жує, всім дітям молоко дає» (корова). Її пасла
дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким. Рядом ходили «криласті,
горласті, а на ногах ласти» (гуси).
Аж тут дивлюся – «стоїть півень над водою
з червоною бородою, - хто не йде, за борідку щипне» (калина). А під цим деревом
сидить клята крадійка. Вихопив я у неї того, що «стоїть на воротях у червоних
чоботях» (півень), та й гайда додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із
ними радів і я.
Немає коментарів:
Дописати коментар