субота, 19 березня 2016 р.

Спецкурс Тема: Я майбутнє твоє, Україно (рольова гра «Формула професійного успіху»)


Тема: Я майбутнє твоє, Україно (рольова гра «Формула професійного успіху»)

Мета:     підвищення рівня інформованості підлітків з питань профорієнтації, розширення їхніх знань про світ професій, ознайомлення з вимогами до людей відповідних спеціальностей та з умовами  праці, висвітлення важливості та позитивних сторін  «улюбленої роботи», допомога учням у визначенні власної життєвої траєкторії з урахуванням професійних інтересів та природних здібностей.
«Воспитание, если оно желает счастья человеку, должно воспитывать его не для счастья, а готовить к труду жизни»
К.Д.Ушинский
Хід заняття

Ведучий Ви мабуть замислювались над питанням, що робить людину успішною у наш стрімкий час. Одним із показників успішності є вибір професії. Я вважаю, що саме вибір професії – тяжкий та відповідальний крок у житті кожної людини – знайти своє місце у майбутній долі. Поспішність та легковажність у даному випадку зайві, вони можуть зруйнувати життєві прагнення, зробити людину нещасною.
Сьогодні ми зустрілися з вами, щоб ознайомитися із широким світом професій, дізнатися про роботу «Центру зайнятості». Можливо хтось вже знає, чим буде займатися після школи. Я буду рада, якщо сьогоднішня наша зустріч допоможе комусь визначитися з вибором професії.




І. Рубрика «Загадки»
Он и волк, и Дед Мороз
И смешит ребят до слез.
В прошлый раз был педагогом,
Послезавтра – машинист.
Должен знать он очень много,
Потому что он – …(артист)
Трактор водит …(тракторист),
Электричку …(машинист),
Стены выкрасил…(маляр),
Доску выстругал …(столяр),
В дому свет провел …(монтер),
В шахте трудится …(шахтер),
В жаркой кунице …(кузнец),
Кто все знает…(молодец)!

Ведучий. Усі професії можна класифікувати за 5 групами: «Людина-Людина», «Людина-Природа»,  «Людина-Техніка»,  «Людина-Художній образ»,  «Людина-Знакова система».
Я хочу надати слово нашим гостям, які ознайомлять вас із своїми незвичними професіями, а ви визначте, до яких груп вони належать
а) кінолог;
б) модельєр-стиліст;
в) архітектор.
Виступ учнів ,які повідомлять про незвичні професії та їх особливості. Після їх виступу однокласники визначають до якого типу вони належать



ІІ. Рубрика  «Знайди кінець вислову»
Цей етап гри відбувається за принципом «лото», або за принципом «перевертнів»,(вибір варіанту залежить від цвілевих установок учителя та рівня підготовленості  учнів.

Терпение и труд
а в одном отличись
Готовь сани летом,
созреет – само упадет
За много дел не берись,
а говори, что сделал
Не говори, что делал,
а телегу - зимой
Поспешишь –
пока горячо
Без труда
не вынешь и рыбки из пруда
Не тряси яблоко, пока зелено:
людей насмешишь
Кто рано встает, все грибы соберет,
все перетрут
Куй железо,
а сонливый пойдет за крапивой




Ведуча. В нашій школі вже декілька років реалізується проект «Літня школа», в рамках якого здійснюється робота щодо профорієнтації з учнями 7-х класів та їх батьками. Вже стали традиційними такі напрямки допрофільної та профільної підготовки як фізико-математичний, хіміко-біологічний та технологічний. Вже наприкінці 7-го класу ви оберете профіль навчання. Зараз проводиться робота по групах.
ІІІ. Рубрика  «Презентація профілю»
Кожна група добирає професії. Саме ці професії  допоможуть їм отримати  обраний профіль. Здійснити рекламу профілю.
Підведення підсумків конкурсу. Нагородження учнів.

Ведуча. Зараз багато людей захоплюються астрологією. Я вважаю, вам буде цікавим виступ нашого гостя, який зробить акцент на здібностях людей певного знаку зодіаку до тих чи інших професій.
Виступ астролога


IV. Рубрика  «Знайди правильну відповідь»
Ця рубрика допоможе розібратися учням у сучасному світі професій за принципом «світлофора».
). Логистик – это
а) тот, кто изучает логику; б) специалист по организации транспортировки продукции (+);
в) организатор конференцій и симпозиумов.
2). Веб-дизайнер – это
а) тот, кто работает на компьютере; б) разработчик компьютерных программ; в) разработчик проектов сайтов (+).
3). Фандрайзер – это
а) тот, кто ищет деньги и возможности для оганизации(+); б) лидер фанатов, который организует горячий прием зве здам шоу-бизнеса; в) специалист, изучающий пути развития организации.
4).PR-агент – это
а) тот, кто связан с политикой; б) специалист по рекламе и связи с общественностью(+); в) посредник между организациями и людьми.
5). Культуролог – это
а) тренер по культуризму; б) исследователь взаимоотношений человека и общества(+); в)предсказатель будущего

Ведуча. V. Рубрика  «Економіка та Я»
Кожен випускник сьогоднішньої школи повинен мати економічні знання для того, щоб добре орієнтуватися на сучасному ринку праці. Тому зараз ми будемо мандрувати країною «Економіка»
Свитер Алексей связал
Да с трудом его продал
Дешевле, чем стоят нитки
Получил одни …
                                  (убытки)
 
 


 
Бизнесмен получит это
Поработав хорошо
Попытайся к слову «ход»
Привязать одну из нот.
                                   (доход)
 
 



Казка Старий батько покликав до себе двох синів – Омелю та Миколу і сказав: «Я вирішив залишити свій спадок тому з вас, хто зможе краще вести створену мною справу. Я хочу вас випробувати. Я даю кожному з вас по 1000 денге і відпускаю на рік. Через рік прийдете і розповісте, як використали гроші». Наступного року сини повернулися і Омеля сказав: «Батьку, я купив кузню і продав за рік кольчуг на 1000 денге. Разом я зробив 5 кольчуг, продав кожну за 200 денге, а обходилася вона в 180 денге». Микола: «Я, батьку, купив гончарну майстерню і продав за рік горщиків на 500 денге. Всього я зробив 100 горщиків, продавав кожний за 5 денге, а обходився він у 2 денге».
Хто краще оволодів справою та кому батько залишить свій спадок?
Ведучий На закінчення нашої зустрічі прослухайте вірш Р.Сефа «Странное дело»
Странное дело, а может быть, нет:
Жил-был на свете когда-то сапожник,
Был он сапожником 45 лет,
Но про него говорили: «Художник!».
Странное дело, а может быть, нет:
Жил-был на свете когда-то художник,
Был он художником 70 лет,
Но про него говорили: «Сапожник!».
Странное дело, а может быть, нет.
Питання для обговорення
·        У якому розумінні надані слова «художник», «сапожник»?
·        Кого із героїв віршу можна назвати майстром, професіоналом?
·        Хто заслуговує на повагу?

Ведучий А зараз нашим учасникам надається право заповнити «Дзеркало настрою».
                         Результати обговорюються






Додаток 1
МЕТОДИКА КОЛЕКТИВНОЇ САМООЦІНКИ "ДЗЕРКАЛО НАСТРОЮ"
Настрій людей у групі, їхні щиросердечні переживання, хвилювання, тривоги, за допомогою яких визначаються взаємовідносини, відношення до навчання, до життя створюють психологічний клімат. Психологічний стан групи за один день(декілька днів, тиждень) можна побачити в "психологічному" дзеркалі
IMG_00011Подпись: Зона "мажору", 
бадьорості
Подпись: Зона незадоволеності, 
тривоги

Подпись: Зона занепаду, смуткуПодпись: Зона утихомирення, 
благодушності
I  зона - піднесеність настрою, бадьорий, мажорний тон, прояв ентузіазму, підйому, ініціатив, прагнення до дії, доброзичливість у взаєминах. При підвищеній активності і тональності можлива надмірна збудженість, що доходить до істеричних проявів, зниження критичності до своїх дій, ослаблення уваги до індивідуального стану людей, що оточують .
II        зона - загальна незадоволеність, тривожність, напруженість, підвищена активність через прагнення домогтися кращого результату, виправити неприємне положення, що склалося. Можливі прояви агресивності, виникнення конфліктів, утрата контролю над почуттями, опір діям зовні.

III     зона - спокійні урівноважені відношення з різними незначними коливаннями, спокійний діловий тон взаємин, взаємна терпимість до недоліків, відсутність загострень у відносинах.
IV     зона - приємний стан умиротворення, благодушності, пасивність у вираженні почуттів, у діях, сповільненість у реакціях на вплив, милий, доброзичливий тон відносин, відсутність хвилювань з якого-небудь приводу.
V        зона - стану незадоволеності, занепаду, зневіри, пасивне співчуття, втрата інтересу до діяльності, до взаємодії, апатія.


Немає коментарів:

Дописати коментар