неділю, 13 березня 2016 р.

Аналіз виховної роботи за 2014 – 2015 навчальний рік 5-А клас

Аналіз виховної роботи за 2014 – 2015  на­вчальний рік
5-А клас

У класі навчаються  32 учня: 15 дівчат та 17 хлопців. З ді­тьми працюю перший рік. Клас був сформован на базі колишнього 4-А класу (26 чоловік) шляхом додавання дітей з 4-В класу (6 чоловік).
Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Біль­шість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. Сім’ ї благонадійні. Є три багатодітні сім’ ї (Бассан О., Єрко О., Іващенко А.). В класі навчається дівчинка, яка знаходиться під опікою – Коноваленко Ольга (мати загинула). На початок навчального року в класі навчались три дитини-інваліда (Єрко О., Макаркіна В., Стариковський Б.) У березні з Макаркіної Вероніки інвалідність була знята. Ще одна родина має статус малозабезпеченої родини (Фетіскіна С.)
У спілкуванні з учителями учні про­являють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. За під­сумками  навчального року успішність складає 100 %, 3 учнів закінчили навчальний рік  на відмінно і були нагороджені  Похваль­ним листом (Єрамішян А., Лутаєв Я., Павлова В.) . У класі є так званий «ре­зерв» — це учні, що мають одну оцінку середнього рівня знань, але працюють над її виправленням. Це Коровниченко Олена, Краснощокова Аліна, Цикало Карина, Хаймінов Павло
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому самороз­криттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом цього року я вела виховну роботу, яка поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівни­ка та нетрадиційні. Для цього використовувала тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу при­діляла морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної  поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування на дану тематику.
Виховна робота проводилася за різними напрямками. Велике значення надавалося патріотичному вихованню. Проводилися такі заходи: класні години «Україна – єдина країна», «Партизанський рух в роки Другої світової війни», «Голодомор в Україні», «Герої Крут, «Символи моєї Батьківщини»,  класні години, присвячені визволенню України в роки Другої світової війни та інші.
Правоосвітня робота, метою якої ви­знаю розуміння і потребу дотримува­тися законів України, дає позитивний результат. За рік не було  випадків правопорушення. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі вихов­ні технології, як години спілкування «Як змінити характер людини», «Як згуртувати наш учнівський колектив», «Права  та обов язки дитини»», рольові ігри «Запрошення в гості», «Як поводити себе в транспорті», «П’єдестал для нагородження».
Велике значення у виховній роботі має громадське виховання. За цим напрямком проводилися ряд заходів, серед яких виховна година, присвячена Соборності України, класна година «Європейський вибір України» тощо.
Серед заходів, присвячених екологічному вихованню, були уроки сталого розвитку, усний журнал  «День довкілля», під час проведення якого діти створили і захищали власні проекти-малюнки на екологічну тематику. Ці заходи сприяли формуванню  екологічної культури школя­рів.  Не минаю естетичну спрямо­ваність виховної роботи. Були проведені великі свята «Осінній марафон» і родинне свято «Моя люба матуся!» (до Дня 8 Березня).
 Протягом року клас виконував багато корисних справ: збір макулатури, збір використаних батарейок, допомагали птахам, допомагали учням 1-А класу в проведенні веселих перерв, здійснювали посильну матеріальну допомогу для воїнів АТО. Також учні приймали участь у шкільних заходах: працювали на суботниках, приймали участь у конкурсах стіннівок, малюнків, у районному інтелектуальному конкурсі посіли 4 місце. Редколегія класу була нагороджена за свою роботу грамотою. Бичкова Єва посіла ІІІ місце у міському творчому конкурсі «Собори наших душ» (поезія). Лутаєв Ярослав отримав ІІІ місце у конкурсі «Веселковий передзвін» (гра на бандурі).
Значну увагу приді­ляла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, органі­зований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психоло­гічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Авторитетом користуються Єрамішян Аліна, Лутаєв Ярослав, Бичкова Єва, Москальов Дмитро. Є діти з творчими здібностями: Созінова Софія, Фетіскіна Софія, Лутаєв Ярослав, Єрамішян Аліна, Бичкова Єва, Прудко Анастасія, Москальов Дмитро, Павлова Вікторія. Яскраві індивідуальні особливості таких учнів органічно впливають на розвиток класу як колективу. Клас із достатнім рівнем вихованості. «Важких» та «недисциплінованих» учнів лише двоє. Це Герасименко Владислав, Кункіль Микита. У процесі роботи я бачу, як доросліша­ють мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони добро­зичливі в спілкуванні, емоційно-від­криті та чутливі до моральних проблем.
Протягом цього навчального року клас побував на екскурсіях: у Дніпропетровський планетарій, у діораму «Битва за Дніпро», в історичний музей, в музей завода ім..Петровського, відвідав вистави оперного театру тощо.
Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників.
В травні 2015 року в класі був зафіксований випадок побутового травматизму – Лутаєв Ярослав, повертаючись ввечері із музичної школи, спіткнувся, впав і зламав руку. З дітьми класу було проведено додатковий інструктаж з техніки безпеки в побуті, з правил поведінки на вулиці, на сходах, на спортивних майданчиках тощо.
В становленні та розвитку учнів спи­раюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робо­та з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника.  Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету .в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовувала ко­лективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом, індивідуальні бесіди. У години батьківського все­обучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.



Немає коментарів:

Дописати коментар