суботу, 19 березня 2016 р.

Спецкурс Тема: Розуміння.

Тема: Розуміння.

Мета:
показати механізми ефективної комунікації, формувати навички активного слухання та партнерської взаємодії.

Практична робота


Вправа «Знайди собі пару»
Мета: тренувати увагу до дій іншого.
Хід вправи
     Кожному дається карточка з назвою тварини (на кожну тварину має бути 2 картки). Учасникам гри потрібно прочитати назву подумки. Завдання: знайти собі пару, але при цьому не можна говорити. Коли усі знайдуть свою пару, то представляють її, а також повідомляють, як їм вдалося розпізнати серед інших свою пару.


Вправа «Перефразуй сказане»
Мета: формувати навички активного слухання.
Хід вправи
     Учасникам гри потрібно своїми словами переповісти сказане співрозмовником. Починати слід із слів: «Якщо я правильно тебе зрозумів, то…»


Вправа «Цікаво знати…»
Мета: формувати навички активного слухання.
Хід вправи
     Ведучий говорить фразу. Учасникам гри потрібно якомога більше здобути інформації за рахунок перепитування, використовуючи різні запитання.


Вправа «Передача інформації»
Мета: виявити фактори, що впливають на спотворення інформації у процесі спілкування.
Хід вправи
     Учасники розбиваються на дві групи. Члени першої групи виконують роль телефоністів, що передають важливе повідомлення. Члени другої групи – експерти. Телефоністи виходять за двері, їм зачитують повідомлення. Потім вони по черзі заходять у кімнату і промовляють свою версію повідомлення. Експерти оцінюють, наскільки точно кожен робить це. Після цього група міняється ролями (використовувати можна будь-яке повідомлення). Після закінчення проходить обговорення:
-         Чи важко було передавати інформацію?
-         Чи інформація була передана точно?
-         Що заважало передавати інформацію точно?
-         Які фактори впливали на процес передачі інформації?


Вправа «Вислухай і поверни»
Мета: формувати навички активного слухання та партнерської взаємодії.
Хід вправи
     Учасники, встановлюючи контакт очима, об’єднуються в пари. Один з партнерів розповідає про себе. Тоді інший переказує все, що почув, говорячи: «Я почув, що ти…». Після цього партнери обмінюються ролями.
Рефлексія:
-         Як кожен почувався, коли розповідав про себе?
-         Які почуття виникали у кожного, коли він слухав про себе?


Вправа «Подяка за співпрацю»
Мета: формувати комунікативні уміння.
Хід вправи
     Кожен учасник має подякувати членам групи за співпрацю.

     

Немає коментарів:

Дописати коментар