Тема:
Розуміння.
Мета:
показати
механізми ефективної комунікації, формувати навички активного слухання та
партнерської взаємодії.
Практична
робота
Вправа
«Знайди собі пару»
Мета:
тренувати увагу до дій іншого.
Хід вправи
Кожному дається карточка з
назвою тварини (на кожну тварину має бути 2 картки). Учасникам гри потрібно
прочитати назву подумки. Завдання: знайти собі пару, але при цьому не можна
говорити. Коли усі знайдуть свою пару, то представляють її, а також
повідомляють, як їм вдалося розпізнати серед інших свою пару.
Вправа
«Перефразуй сказане»
Мета:
формувати навички активного слухання.
Хід вправи
Учасникам гри потрібно своїми
словами переповісти сказане співрозмовником. Починати слід із слів: «Якщо я
правильно тебе зрозумів, то…»
Вправа
«Цікаво знати…»
Мета:
формувати навички активного слухання.
Хід вправи
Ведучий говорить фразу.
Учасникам гри потрібно якомога більше здобути інформації за рахунок
перепитування, використовуючи різні запитання.
Вправа
«Передача інформації»
Мета:
виявити фактори, що впливають на спотворення інформації у процесі спілкування.
Хід вправи
Учасники розбиваються на дві
групи. Члени першої групи виконують роль телефоністів, що передають важливе
повідомлення. Члени другої групи – експерти. Телефоністи виходять за двері, їм
зачитують повідомлення. Потім вони по черзі заходять у кімнату і промовляють
свою версію повідомлення. Експерти оцінюють, наскільки точно кожен робить це.
Після цього група міняється ролями (використовувати можна будь-яке
повідомлення). Після закінчення проходить обговорення:
-
Чи важко було передавати інформацію?
-
Чи інформація була передана точно?
-
Що заважало передавати інформацію точно?
-
Які фактори впливали на процес передачі інформації?
Вправа
«Вислухай і поверни»
Мета:
формувати навички активного слухання та партнерської взаємодії.
Хід вправи
Учасники, встановлюючи контакт
очима, об’єднуються в пари. Один з партнерів розповідає про себе. Тоді інший
переказує все, що почув, говорячи: «Я почув, що ти…». Після цього партнери
обмінюються ролями.
Рефлексія:
-
Як кожен почувався, коли розповідав про себе?
-
Які почуття виникали у кожного, коли він слухав про себе?
Вправа
«Подяка за співпрацю»
Мета:
формувати комунікативні уміння.
Хід вправи
Кожен учасник має подякувати
членам групи за співпрацю.
Немає коментарів:
Дописати коментар