неділю, 13 березня 2016 р.

Метод проектів



          Метод проектів – це освітня технологія, спрямована на здобуття учнями знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку. Суть проектної технології полягає в стимулюванні інтересу учнів до розв’язання однієї або цілої низки проблем, що передбачає володіння певною сумою знань. У процесі практичного застосування отриманих знань, тобто через проектную діяльність, учень набуває нових знань, умінь та навичок. Проектна технологія, таким чином, відповідає встановленню міцного зворотного зв’язку між теорією та практикою в процесі навчання, виховання і розвитку особистості учня.
         Під час використання проектної технології вирішується ціла низка завдань:
-         розвиваються пізнавальні навички учнів;
-         формується вміння самостійно конструювати свої знання;
-         уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
-         активно розвивається критичне мислення сфери комунікації.

Є.С.Полат виділяє основні вимоги до застосування методу проектів:
- наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми (задачі), яка вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її вирішення;
- практична, теоретична значущість очікуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан даного регіону, чинники, що впливають на цей стан, тенденції, які простежуються в розвитку даної проблеми; спільний випуск газети, альманаху та ін.);
- самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів на уроці або в позаурочний час;
- структурування змістовної частини проекту (з вказівкою поетапних результатів і розподілом ролей);
- використання дослідницьких методів, що передбачає:
- визначення проблеми і задач дослідження,
- висування гіпотези їх вирішення,
- обговорення методів дослідження,
- оформлення кінцевих результатів,
- аналіз отриманих даних, підбиття підсумків,
- коректування,
- отримання висновків (через застосування в ході спільного дослідження методу «мозкової атаки», «круглого столу», творчих звітів, захисту проекту тощо).





- 2 -


Проект – це учнівська самодіяльність, конкретна практична творча справа, поетапний рух до мети, прийнятої та усвідомленої учнем.

Проект – 1) Реалістичний задум, план про бажане майбутнє (проект у буквальному перекладі з латинської – кинутий уперед), а також сукупність документів (розрахунків, креслень, макетів тощо) для створення якогось продукту. Складається з раціонального обґрунтування і конкретного способу здійснення. 2) Метод навчання, заснований на постановці соціально вагомої мети та її практичному досягненні. На відміну від проектування, проект як метод не пов’язаний із конкретним змістом і може бути використаний при вивченні будь-якого предмету, а також міжпредметного курсу.

І.С.Сергєєв, підкреслюючи багатогранність проекту, розглядає його як метод навчання, зміст навчання, форму організації навчального процесу, особливу філософію освіти.



Підбиваючи підсумок, можна стверджувати, що сьогодні ми розуміємо під словосполученням «метод проектів» педагогічну технологію, яка продовжує шліфуватися, комплекс ідей і практичну роботу учителів. Ідеї проектної технології набувають все більшої значущості в педагогічних колах.
        


Немає коментарів:

Дописати коментар